Showing posts with label OldTimeStory - Memory. Show all posts
Showing posts with label OldTimeStory - Memory. Show all posts

Apr 27, 2012

on Feb 4, 2010

Tiba-tiba rasa nak upload gambar zaman muda-muda dulu. Gambar ni di-captured pada waktu petang. 




Masa tu kami lepak2 kat area Menara Gambang. Main-main basikal, berbasikal ke dalam dewan kuliah, gelak-gelak seronok walaupun pagi tu tak faham lecturer ajar apa. Windunyeww titew.

Apr 13, 2012

Henset Merah


Dengan duit matrik, aku beli henset tu. Aku ingat lagi. Aku beli kat Megamall dengan Rafizi. Sayang sungguh aku padanya. Kalau jatuh, aku terus bawa pergi hospital specialist. Cuma screen protector dia je dah nampak teruk. Aku malas nak tukar screen protector tu biar nampak tak cantik sangat. Biarlah tuannya je yang pandai menilainya.

Sejak-sejak ni, dia selalu hang. Slowwww je bila aku nak buka mesej, nak tengok gambar. Mulut aku pun selalu je cakap, "Haii, dah tak lama dah ni." Tapi aku hanya bergurau. Maafkan aku jika engkau terasa.

Kelmarin, charger dia tiba-tiba rusak. Pelik jugak aku, hari tu kat rumah molek je aku guna. Tiba-tiba rosak? Nasib baik Adib beli charger baru. Boleh jugak aku pinjam.

Alih-alih, semalam dalam kelas, ntah kat mana aku tercicir. Sedih betul aku. Kalau jumpa pulangkanlah. Ni tak, pergi ambil buat macam harta sendiri. Apakejadahnya semua ini? Rasa nak langgar guna basikal je kat budak tu. Cukup 44 kali aku langgar, bertukar jadi henset tangan kau tu.

Takpelah. Semoga kau dan si Pensil Biru dapat berdikari tanpa aku. Selamat tinggal sayangku. sobsobs.

Jul 20, 2011

20th 2.20am - Cuti ho-ho-ho!

Bangun pagi, mata kecik je. Lebih kecil daripada mata aku yang dah memang redup. Duduk, fikir-fikir kejap sepatutnya dah pukul berapa. Otak jem, malas nak fikir terus pandang jam dinding di dinding. Kewarasan kembali pulih sedikit demi sedikit, baru sedar kalau nak tau sekarang pukul berapa, tengok jam, bukan berfikir.

Bangun pergi bilik air, ambil wuduk dan bersolat. Buka laptop kejap, tengok mana tau awek email. Lepas tunggu lepas seminit, takde email. Baru teringat kalau nak buka email kena ada internet. Lalu terus buat senaman pumping sebelah tangan. Dah agak-agak letih lepas buat 100 kali, aku pergi sarapan, melantak apa yang ada.

Pagi-pagi suasana di kawasan rumah aku memang seronok. Bunyi ombak, burung berkicauan. Kalau nak dengar bunyi lembu, tunggu malam. Asal malam je lembu naik buat bising. Aku baling bom asap kang kena saman pula. Sergah je lembu ni, dia dah lari. Kalau lembu kat UMP Pekan tu lain cerita, kena kejar dengan scrambler baru dia lari. Tu pun macam menganjing je aku tengok. Lembu oh lembu, memang dasar binatang kalau dah nama pun lembu. Lembu betul.


KK4, UMP.
Cuti-cuti ni, nak cari kerja transport pulak takde. Sekarang ni ada lah juga member lepak kat rumah, kureng la sikit bosan tu. Nanti dia dah balik, aku sorang. Dah la rindu budak-budak matrik. Disebabkan aku rindu korang, aku upload la gambar yang aku rasa nak upload.



Tandas DKB, KMPh.




Tunggu Bas Sihat




Hari Jumaat di KMPh

Rinduuu u uu u uuuuu.

May 16, 2011

7

Pantai Sepat, Kuantan.
Aku ingat lagi masa aku darjah satu, ada seorang budak perempuan ni comel betul. Masa tu aku sekolah kat SK Taman Rinting, Masai, Johor. Kelas bawah, nama kelas tu 1 Mutiara. Dia tak pakai tudung. Lepas aku pindah masa darjah 3, tak jumpa dah dia. Jumpa pun tahun lepas kot? kat fb. Sekarang dah pakai tudung dah, tapi masih comeyyy.

Bukan tu aku nak cerita sebenarnya. Masa aku berumur 7 tahun, masa tu aku baru ingin berjinak-jinak dengan alam persekolahan. Ada la sehari tu masa hari guru, aku tengok ramai kawan aku bagi pen lah bunga lah kat cikgu. Aku pun tak tau kenapa lah diorang ni tiba-tiba nak buat baik kan. Guru kelas pun aku tak tau siapa. 

Balik rumah aku cerita kat umi. Umi bagitaulah sebab Hari Guru. Aku pun macam, "Oooooohh. Nak juga bagi hadiah, boleh?"

Lepas tu umi tanya siapa cikgu kelas. Aku pun sebut semua nama cikgu yang mengajar aku masa tu. Ye lah, cikgu kelas kan. 


Then aku ingat umi bungkus 2 cawan besar bagi cikgu. Tak ingat pula nama cikgu, hihi.


Terima kasih kepada semua yang pernah mencurah dan melambung ilmu kepada saya tidak kira usia dan bangsa mahupun agama. Semoga hidup kamu dirahmati-Nya. 

Feb 7, 2011

Adoiii, sakit kepala!

Assalamualaikum.


Cuti mid-semester dah tamat. Cuti terasa kejap. Kalau difikir-fikirkan balik, agak lama. The fact is, cuti mid-sem hanya seminggu. Seronok? Pffttt. Tak kisah pun cuti kejap sebenarnya. Heee.


Macam biasalah, kalau bercuti, kalau boleh semua nak angkut bawa balik rumah. Aku? Oh tidak. Aku dah matang lah beb. Bergaya pulak tu. Kalau boleh nak bawa satu beg penuh buku pulang ke rumah. Jangan lupa laptop. Sebab kalau di rumah, aku main game je memanjang. Buku? Susun depan laptop kasi sedap mata memandang.


Dah habis cuti, barang semua pun kena ikut balik tempat belajar lah kan. Sampai di kampus, campak bag, buka laptop, tarik meja study dekat dengan katil. Hari Isnin pagi-pagi barulah mula sibuk nak cari baju nak pakai, buku nak bawa, alat tulis semua semua tu. Walaupun rambut aku kering seharian dek kerana sebotol-minyak-rambut-Gatsby-Moving-Rubber-yang-aku-guna-sejak-Form 5 telah habis, nampak macam dah kacak. Take note ye, sebotol je aku guna sejak Form 5. Kau rasa minyak rambut tu memang boleh bercambah sendiri membiak dan mengawan sesama sendiri ke dalam botol tu?


Ok, dah kunci locker, tutup pintu semua, macam biasa aku akan buka balik pintu dan locker dan ambil stoking. Tapi sebelum aku buka locker, aku teringat sesuatu. Aku bawa ke kasut-yang-baeekkk-punya-aku-kiwi-sampai-boleh-buat-cermin tu? Eh tak, dari malam tadi sebenarnya aku terperasan. Boleh pula lupa bawa kasut. Bagus betul. Tapi tidak mengapa, selipar ala-ala Frogs atau lebih dikenali dengan nama Crocs berjasa kepada aku hari ini. Tapi bukan Frocs lah, SPAKO. Murah dan berkualiti. 


Harap-haraplah esok pak guard tak perasan aku pakai selipar. Mau melayang RM50 aku nanti. 


Kelas Calculus hari Isnin, 2-4 petang. Hari ini lah kan. Tapi, aku tak belajar apa-apa pun. Ngantuk sepanjang masa. Memang tak boleh blah. Tambah pula dengan sakit kepala. Dah lah baru masuk bab baru. Bolek pulakkk bantai tidur. Nak cerita pasal ni je sebenarnya. Hihi.


Oh, tadi nampak akak tu senyum dekat kawan dia masa kelas Calculus tadi. Takkan senyum dekat aku pula kan. Indah sungguh ciptaan Allah. Tehehehee.

Dec 7, 2010

Sepak bola guna kaki. Sepak muka orang guna tangan. Kenapa tak boleh sepak bola guna tangan? Kenapa tak boleh sepak muka orang guna kaki?

Sepak dan sepak adalah dua perkataan yang lain maksudnya. Tengok sekali pun dah tau lain. Ke macamana tu?


Tan memang suka betul dengan 4F26a. Terharu aku.



Tadi chatting dengan dear Tan Peng Chee yang disayangi. Chat di mukabuku. Tau apa itu mukabuku? Kalau tak tau, korang pergi google translate. Tengok dia keluar apa.


Rindu dia. Rindu 4F26a sekali. Imran, Taz, Shiela, Suq, Shima, Mirza, Fizi, Putri, Hafiz, Tan Peng Chee, Fausan, Asra, Tehah, Alieff, Tiqah, Dayah, PG, Kemang, Nadia, Linalina, Raisha, Atikah, Kerol, Arep, Ummi, Fieka, Faez. Aku rasa tu je kot. Aku harap kita semua tak lost contact la eh. *lagu sedih*


*tukar lagu Barbie Girl - Aqua*
Rindu waktu aku berpura-pura faham di dalam kelas Cik Fauziah. Dia mengajar Kimia. Sumpah aku cakap, aku hipokrit gila dalam kelas dia. Aku tak taulah dia perasan ke tak yang aku tak faham satu apa pun. Er, adalah sikit. Tapi mostly, tak faham. Boleh pula aku buat muka selamba dinosaur setiap kali dalam kelas dia,  buat-buat faham je apa yang diajar. Dahlah tutorial tak buat. Bila fikir-fikir balik kerja bodoh aku tu, bangga kejap. HAHA


Cik Fauziah seorang yang cool. Seronok lepak dengan dia. Walaupun muka dia nampak garang. Dan cara dia ketawa tu...aku tak rasa ketawa macam tu puas. Errr...maaf cikgu. Selamat Hari Guru! XD
Tapi, saya sayang cikgu. Maaflah cikgu.


Kembali kepada topik asal, rindu nak jalan-jalan dekat kaki lima antara dewan kuliah dengan bilik tutorial dan secara tiba-tiba aku kaku pandang seseorang. Dayyuummm, aku boleh terkaku je. Ataupun pura-pura tak nampak. Masalah betul. Tak lama kemudian, aku akan rasa macam nak tumbuk dinding. 
-_________-"


Rindu juga dekat Cikgu Zai. Dalam kelas dia memang tak tertekan langsung. Cuma masa kelas pertama jelah dia tegur pemakaian dan rambut. Dan nampaknya, akulah paling banyak kena tegur. Pelajar contoh lah katakann. Rambut panjang, tali pinggang dan kasut tak sesuai, cara duduk yang betul ketika guru mengajar pun kena tegur. Bagus betul kan? Aku tau.


Tapi tu masa kelas pertama je. Tu pun sebab beliau mengajar Dinamika. Kelas-kelas berikutnya dia dah tak kisah. Pendek kata, rindu semua pensyarah lah kan. Oh, Puan Jaharanita yang memang cool. Nak marah pun macam taknak marah je. Tapi kata-kata dia menusuk kalbu. Tajam wey.


Lagi, rindu dekat waffle. Dahlah buka malam, dekat blok perempuan pula tu. Aku kena pakai sarung muka kalau nak pergi sana. Kalau tak memang habis kena rogol.


Rindu sikitlah dekat karipap. Karipap KMPh memang terrrbaekk. Besar wey! Ada telur dalam dia. Kalau tengah gap antara dua masa, cuba korang duduk kat tepi perhati para pembeli yang gelojoh. Menakutkan. Rasa macam tengah main game Left For Dead. Semua berebut macam zombie nampak benda hidup.


Rindu dekat tangga blok A2 yang menghadap ke arah Menara Gambang yang lebih dikenali sebagai tangki air KMPh. Bilik aku pun memang dekat sangat dengan tangga tu. Tempat melepak malam-malam, tempat cerita hantu dan tempat kawalan. Kami memang suka sangat panjat tangki air tu. Jadi, masa nak panjat tu mesti ada seorang dua yang tengok line. Kalau tak clear, cepat-cepat kasi betul sama itu aerial tv. Kasi clear sikit.


Banyak lagilah. Nak list satu-satu, boleh buat novel pula nanti.


Oh, Selamat Tahun Baru! Maaf batin dan zahir. Tahun baru azam baru. Tapi biasanya beria-ia je azam. Gempak habis. Macam-macam angan-angan berazam nak berubah. Last-last hampeh. Cakap je berapi, buat berasap. 


Oklah, nak jugalah berazam. Harap-harap lepas ni kurang bermain. Study setiap hari. Sikit pun sikitlah. Sem depan nak pointer empat point something lah kalau boleh.


Tengok, kan aku dah kata. Azam baru memang gempak. Tapi tulah, dah besar lonjong panjang gini, mestilah kena berubah sikit. Kena matanglah sikit. Nak main tu boleh, tapi kena kurangkanlah. 


Dan lagi ingin aku tekankan, seronok cuti ni. Puas aku bergolek-golek, main game, online dan conserve energy. Dan disebabkan cuaca yang sejuk, aktiviti yang lebih baik dilakukan adalah melepak di rumah. Itu yang terbaek setakat ini. Aku sentiasa memilih yang terbaik.

Dec 5, 2010

"Result dah nak keluar! Alamak takutnyaaaa..." Bedebo weyy!

Kalau berdebar, result nanti makin bagus ke? Tak pun kannn? Jadi, tak perlu berdebar hanya kerna result nak keluar. haha
Ye lah, memanglah perasaan normal kalau berdebar tu. Berdebar sebab takut ada, sebab tak sabar pun ada, sebab tengok kawan berdebar, dia pun nak jugakk sibuk-sibuk berdebar pun ada. Macam-macam ragamlah kan. Bak kata orang-orang dulu, lain kaki lain bau, kaki aku kau sibuk-sibuk nak bau. Errr


Aku pula, memang dah lama tak kisah dengan result ni. Berdebar sikitlah masa nak jawab exam. Tu pun sebab tak sabar nak habis paper tersebut. Lepas dah habis, adalah gelisah kejap sebab biasanya aku banyak tak dapat jawab. Yelah, study last minit. Masa exam pun last-last minit ingat semua yang aku study. Terbaeekkk wa cakap sama lu.


Lepas lama sikit, aku macam, "Fuck yeah, exam dah habis!"


Dan aku akan rasa menyesal kejappp, lepas dapat result tu. Kejap je sehari pun tak sampai agaknya.


Semester berikutnya aku akan buat benda sama yang memang bodoh kalau difikir-fikir balik. Hari-hari main tak study, tidur dalam kelas, kalau tak tidur pun tumpu perhatian tapi tak faham, main game sampai rasa muak dan tak perasan pun bila kelaparan datang menyerang. Kadang-kadang fahamlah sikit apa yang diajar tu kalau aku betul-betul berkobar-kobar nak menuntut ilmu.


Result tak gempak atau dengan kata yang lebih baik teruk bukan sebab kita kurang pandai atau lebih sedap disebut dengan perkataan bodoh, tapi kadang-kadang sebab malas. Dalam kes aku pula bukan sebab aku malas, aku nak menjimatkan penggunaan tenaga je. Kan tak elok membazir tu.


Nak main banyak mana pun suka hatilah kan. Pandai buat pandai tanggung. Jangan mula-mula je berani buat lepas tu nanti menangis sampai kering badan tak cukup air mata nak keluaq.


Oh, aku sebenarnya dah lama tak menonton rancangan-rancangan di televisyen. Tadi, sedang aku makan tengahari buat kali kedua sambil menonton, tiba-tiba, "Oh, Rachael Ray!" Rindu dia. Lama tak tengok. Aku rasa dia cool. Dahlah suara sedap. Err


Hari ni dah 5th, rasa macam lambatlah pula masa bergerak. Cuti ni aku ada plan lain iaitu menternak lemak. Ok tak? *betulkan spek*

Nov 24, 2010

Sunat? Berkhatan? Sama je lah tuuuu. Kan?

Abah: Sakit awak ni baru sikit Dina. Abang Dinie awak tu lagi sakit. 10 kali ganda daripada awak. Betul abah cakap ni. Abah dulu pun sunat jugak, tapi takde sakit macam abang awak tu.
Itulah kata-kata yang telah dilemparkan kepada adikku. Serius aku tergelak dalam hati dengan abah cakap ini macam. Oh, adik aku yang bongsu baru lepas berkhatan. 


Takdelah seteruk macam aku dulu. Masa pembedahan dijalankan pun, ntah berapa kali aku kena cucuk ubat bius. Tu pun rasa lagi. Memang kebal betul aku ni. Ubat bius tak jalan. haha
Abah: Abang awak senyap je tu. Kalau dia bagitau awak, menangis awak agaknya.
Ok. Sudah. Cukup. Aku bosan sebenarnya. Cuti yang baru sehari dua, dah bosan. Nak cari kerja malas pula. Masalah betul. Rasa macam nak pusing satu Malaysia bersiar-siar. Tapi siapa je nak ikut? Sorang-sorang macam tak seronok lah pula kan.


_________________________________________________________________


Ouh, Subuh sudah hampir. Dan aku baru pulang ke rumah. Makin kuat aku merayap sekarang. Dulu tak macam ni pun. Dulu aku baik je. Duduk rumah tak keluar-keluar macam anak dara dulu-dulu. Anak dara sekarang dah lain dah. Tak macam dulu masa aku kecik-kecik.


Lepas Isyak semalam, keluar dengan polis. Er, mereka anggota SUKSIS; Adib, Lukemey, Ida. Wohhooo bangga kejap. XD
Selepas dah puas melalak dalam bilik diikuti irama dan lagu selama dua jam, aku rasa gegendang telinga aku belah kanan dah pecah separuh. Dan seperti biasa, destinasi yang dituju pada malam hari adalah Teluk Cempedak. Aku pun tak faham kenapa TC juga destinasi terakhir.


Ayam KFC makin kecil. Kecik weyy! Kecik gila. Bapak ah kecik. Tapi takpelah, ada orang belanja. 


Tapi part yang paling seronok bagi aku, masa aku on the way pulang ke rumah tu. Teruja kejap. Kena tahan dengan kereta polis peronda. Dia minta IC dengan lesen. Lepas aku bagi, aku pandang cermin kereta belah kiri. "Oh, takde tampal 'P'. Biar je lah."


Bila fikir-fikir balik, dah lama juga aku memandu tak tampal pelekat 'P' kat kereta. Hebat tak? 

Nak SPM je baru nak minta maaf. Nak final je baru nak minta maaf. Nak exam besar-besar je baru nak minta maaf.

Rilek sudahlah kan. HAHA
Tak, bukan apa. Kalau kau minta maaf sebab nak exam, bukan dari hati yang tulus ikhlas, tak guna juga. Habis kredit je. Betul tak? 


Ouh, aku pun baru habis exam semalam jam 12 tengahari. Jadi, aku pun nak minta maaflah. Eh? 




Oh, cuticuti ni apa yang perlu dibuat? 
Aku ada plan juga cuti-cuti ni nak buat apa. 
1) Pergi Sabah atau Sarawak naik rakit.
2) Hantar mesej kosong yang berulang kali guna telefon bimbit ntah-siapa-punya.
3) Tawar menawar sampai dapat harga yang rendah gila dengan pak cik pasar malam tapi tak beli pun barang tu.
4) Berguling-guling atas jalan dengan sleeping bag.
5) Naik bukit guna rollerblade atau skateboard.
6) Pandu kereta atas landasan kereta api.
7) Melintas jalan dengan selamba di saat jalan raya tengah sesak.
Tu plan jelah kan. Tak semestinya aku buat. Tapi kalau korang nak buat, jangan lupa ajak aku.

Nov 10, 2010

Pffttt

It's a exclaimation of disbelief.


While lol is laughing out loud. lol does not mean stupid. Get it right. Get it right la weyh!
lol is not equal to stupid. lol bukan bermaksud bodoh. Bukan bukan.
Kalau taktau, jangan buat andaian sendiri. Internet ada, go Yahoo! it. Eh, Google it!


Ordinary Differential Equation (ODE) is kinda interesting. Dah lama tak rasa seronok belajar math. Last rasa seronok masa form 5 kot? Masa matrik, macam F. Malas gila. Kalau tahap kemalasan aku kat matrik boleh diukur melalui kelajuan, ternyata tahap kemalasan aku lebih perlahan daripada kura-kura yang ada siput di atasnya.



Ouh, esok paper ODE. Well, give me your best shot ode! Biar aku menangis masa nak jawab tu.
"Ya Allah, biarlah aku dapat jawab dengan tenang sambil terukir senyuman yang paling manis masa jawab ode esok." 
Cakap nak besar kan. Macam hebat sangat je. Lulus pun cukuplah. Carry mark rendah kot.


Sudahlah. Cukup ber-blogging. Esok nak exam dah. Nak main DotA kejap. Err

Oct 29, 2010

Pensil biru

Assalamualaikum.


Kepada sesiapa yang kenal aku, korang perasan yang pensil yang aku selalu guna? Pensil-boleh-picit yang warna biru silver tu? Yang memang dah agak uzur tapi still nampak cool? Yang dah banyak calar tapi kalau sehari aku tak nampak pensil tu, aku boleh meroyan? Yang penutup dia ada besi macam jarum?


Tak ingat? Takpelah. Aku sayang pensil tu. Cikgu Ain bagi masa darjah 5.


Pernah sekali pensil tu aku tertinggal di makmal komputer masa tingkatan 3 ke 4 tak salah aku. Aku ingatkan pensil tu hilang. Memang tak senang duduk aku. Macam orang hilang anak. Macam Dompot hilang handphone dia. Macam Luqman hilang Aino dia. Macam kucing yang kepala dia kena tutup dengan plastik. Nasib baik tak hilang.


Pensil tu aku jaga. Taknak hilang. Biarlah dah bercalarbalar pun, aku sayang. Tak pernah aku nampak orang lain pakai pensil tu. Aku ingat nak bagi anak aku suatu hari nanti. Aku ingat nak simpan sampai aku mati. Tapi macam tak boleh?


Aku taktau lah di mana pensil tu sekarang. Rasanya tertinggal di kelas. Tapi biasanya aku akan triple check sebelum keluar kelas. Mana tau ada barang aku tertinggal ke. Aku taktau lah. Careless. Masalah betul.


Aku harap pensil tu bukan berada di dalam tongsampah kesejukan. Tambahan pula sekarang ni musim tengkujuh. Kesian dia. Biarlah ada orang jumpa. Pakai. Kalau boleh biar perempuan yang guna. Sejuk sikit hati aku (menggatal kejap).


Sudahlah, daripada aku layan perasaan, baik aku keluar. Sewa kereta dan jalanjalan di Kuantan yang sedang dibasahi air hujan dan dipayungi awan kelabu.

Sep 15, 2010

5 Syawal

Assalamualaikum.


Petang semalam baru balik ke Kuantan semula. Raya? Perasaan hanya seperti harihari biasa cuma mungkin gembira sedikit bertemu dengan sanak saudara. Di felda pun budakbudak dah kurang beraya. Diorang ni memang dah taknak duit raya kot? Kalau aku kecik lagi, habis satu kampung aku berjalan, sampai tersesat pergi kampung sebelah lagi. Erk...

Oh, selepas berada di Kuantan, pergi beraya di rumah Tarmizi. Jumpa Adi, Zaid, pusingpusing dalam Beserah tu. Ingat nak beraya ke sana ke mari, tapi tak dapat. Ramai lagi yang tak balik rumah. 


Lepas Maghrib, pergi beraya di rumah Megat. Sumpah lama gila tak jumpa. 
Ke rumah Zaki pula, ni lagi lah lama tak jumpa. Dah la aku ingatingat lupa je kat kau. Kau boleh pulak ingat lagi kat aku. Haha teruk betul aku. Terharu kot orang ingat lagi kat aku. 
Serbu ke rumah Syafiq akhirnya. Panjang juga berbual. Ingat balik kenangankenangan lama ceritacerita lama yang bodohbodohseronok dan ceritacerita sekarang yang bijakbijakmasihseronok, sampai tunggu hujan berhenti.


Tibatiba, jalanjalan Kuantan dan lepak di TC makan KFC. Apakah? Seronok sebenarnya buat benda tak dirancang ni. Then kat TC jumpa lagi kawankawan lama yang aku-pun-dah-agak-lupa-nama-diorang-tapi-masih-ingat-diorang-sebab-diorang-dulu-agak-gangster. Perlu ke tanda sempang tu semua? -____-"

Lepas tu balik. Habis cerita.

Sep 8, 2010

Malam ini terawikh terakhir untuk tahun ini.

Assalamualaikum.

Sedar tak sedar, Syawal dah tak lama dah. Kalau kawankawan tak post kat fb, aku taktau kot bila raya. haha

Ok, buka tadi makan ketam. Ye ketam. Yang ada penyepit tu. Bukan nak menunjuk, cuma nak bagitau buka tadi makan ketam. Rasa dia tak macam ayam, memang rasa ketam lah.

Gigit punya gigit dengan gaya seperti beruang menggigit kulit pokok, tibatiba gigi aku...macam terselit sesuatu. Kulit ketam? Tapi semacam je. Tengok cermin, memang sah! Memang sah gigi kapak belah bawah yang belah kanan aku bergerak ke hadapan. WtFish? 
Seronok? Tak, sampai sekarang aku rasa tak selesa. Lamalama ok lah kot nanti. Errr...menakutkan. -_____-"



Oh, berbuka tadi makan buah betik kembar. Betik fresh takde baja apa.


Haaaa! Isnin lepas yang baru je lepas, aku berbuka dengan kawan2 SMART aku. Terbaeeeek lah korang, tak sangka dapat berkumpul ramai sebegitu. 



Dan, aku rasa tak perlulah beli bunga api tahun ni. Kat bawah tu ada rumah banglo. Besar kot rumah dia. Tapi dia macam jenis tak campur orang. Aku pun tak kenal siapa tuan rumah tu. Mana tau ada anak perempuan kan. XD

Oh, tadi lepas maghrib dia bakar bunga api. Fiuuu booommm! fiuuu booooom! Dekat je dengan rumah aku. Kalau dia bakar harihari lagi bagus. Takya lah aku beli. Hehee


Cekak rambut kesayangan umi yang berharga RM1 (rasanyalah) dan telah berumur hampir 16 tahun (ni pun aku rasa) telah patah. Sedih kejap.



Akhir kata, maaf zahir.

MySpace

Aug 29, 2010

Soalan KH

Aku tak ingat masa tu aku tingkatan berapa, yang aku pasti masa tu aku bersekolah dia SMART, Kuantan dan cikgu kelas KH aku masa tu adalah Cikgu Mahyud. Seronok belajar dengan Cikgu Mahyud. Kalau setakat kena piat telinga, ketuk kepala tu perkara biasalah.

Ada satu hari tu jiwa dan kebatinanku tibatiba ingin meracau dan menggila. Er, sebenarnya aku tibatiba macam nak menarik perhatian 'dia'. Heeee MySpace

Masa tu kelas KH. Nasib baik masa tu kelas dah nak habis. Then, cikgu pula macam paksapaksa tanya soalan. Kawankawan aku ada juga yang bertanya tapi soalan biasa je. HAHA

Then, idea aku muncul secara tibatiba bagaikan duatiga kucing berlari (errr?)
lalu aku bertanya, "Cikgu, siapa yang mencipta tanggam?" Cikgu membalas, "Soalan tu tak keluar periksa, tak payah tahu." Lebih kurang macam tu lah beliau menjawab.

Haaa hambek kau! Tak terjawab soalan aku. MySpace (Bangga kejap)
Satu kelas gelak. Memang takboleh blah. hahahaa

Seronok bila teringat kisahkisah lama. MySpace
Maafkan saya ye cikgu. Mainmain je. Heee
Akhir kata, Selamat Hari Guru! (Eh_?)

Oh, siapa pencipta tanggam eh?

Nov 29, 2009

Orang dulu-dulu pernah berkata, "Take it or leave it!"

Assalamualaikum.
Hey YO! =.="


Since internet putusputus dan amat "laju"
seperti siput sedut yang ingin belajar berenang di siang hari, aku telah mengambil keputusan untuk tidur lambat selama 4 haricuti ini hanya kerana nak online. Yeah, cuti 4 hari, rasa macam takde apaapa berlaku. Banyak main game je KOT.
Raya? nothing's special. Tapi, agak terharu sebab pertama kali beraya di rumah sendiri bersama keluarga tercinta.


"Adehh, laparnya..."
-current mood-
haha


Ok, esok dah kena balik kolej semula. Kolej Matrikulasi Pahang di Gambang yang tercinta. Aku rasa, lecturer macam ada bagi kerja. Tapi, takpelah. Cuti adalah cuti. Tiada masa untuk mengulangkaji. Bahahhaaa!


Kepada semua rakanrakanku, semoga tidak berputus asa.


Kalau semester 1 dulu, "
Sometimes, practice makes perfect because LUCK is more important."
-orangmalas maca ni la-


Taapiii, untuk semester 2 ini, "
4 flat, go GO gO!!!" hahahaa
-anganangan itu penting-


but but! katakata masa sem 1 tu masih akan ku pegang. LUCK lebih penting!
haha


Oh ya, Selamat Hari Lahir
Aqilah! Semoga sihatsihat dan ceriaceria selalu. Aqilah tu adik Atiqah K ye. Aku tak kenal dia. Heee...

Masa untuk tidur!

Oyasumi~

Wassalam.

Nov 26, 2009

SEm 1...goodbye. Sem 2, here we go!

Assalamualaikum.
Hi semua!
Sedang bercuti sekarang. Esok dah raya kan. So, Selamat Hari Raya! MySpace

Petang semalam sampai rumah. Naik bas ke Rahmat Alam dan teksi ke rumah.

Sebelum pulang, dapat tau result PSPM sem 1. Dan...aku tak sangka dapat result yang agak ok. Alhamdulillah.
Aku memang selalu bernasib baik.

Erm...dak kelas aku, ada yang akan keluar. Sedih. I'll miss you all till the next time.

Jaa~ MySpace


[4F26a]

Nov 5, 2009

don't judge the ¢over by it's lòók

Pieces of memories.








Life is changing but memories will remain.

May 6, 2009

Akudanadikadikku 1999


Gambar aku ngan adik-adik aku. Umi kata, gambar ini diambil pada tahun 1999. Masa ni, kami sekeluarga menetap di Jalan Cendana 5, Taman Rinting, 81750 Masai, Johor. Aku darjah 2. Bersekolah di SK Taman Rinting Satu.

Yang belah kiri sekali tu, anak umiabah no 2, Dhiyaul (D-yaul). Tengah-tengah tu plak gambar aku. Nama saya Dinie (D-ni). Yang perempuan tu namanya Diyana, anak yang ke-3. Yang kecik sekali tu, Dina nama diberi.