Sep 4, 2011

Minggu depan dah start kuliah


Hari tu, masa Ramadhan, aku berpuasa. 29 hari tahun ni aku menahan diri daripada melakukan perkara-perkara yang boleh menyebabkan terbatalnya puasa aku dari terbit fajar hingga terbenam matahari. Alhamdulillah, setiap hari aku bersahur. Cuma ada sehari tu aku sempat makan biskut dengan seteguk air je, satu keluarga tak sedar bangun sahur.

Dah akhir-akhir Ramadhan tu, macam biase le cari baju dengan seluar baru. Letih jugak la layan karenah adik-adik aku ni. Kejap nak kejap tak nak. Memikir sampai panjang janggut aku, lepas tu dia tak nak yang tu. Dahh kena cari yang lain.

Sebenarnya nak cerita, aku pelik sungguh. Hisap rokok, makan fast food dengan anak kecil dalam kereta, teguk air berperisa mahupun tidak masa bulan puasa. Kalau bukan Islam tu tak kisahlah. Kalau muka dah memang Melayu, lelaki pula tu, uzur ke? Sakit teruk? 

Bukan apa, lama juga aku berfikir kenapa mereka tak berpuasa. Nak bersangka baik, tapi tengok sihat walafiat, boleh memandu lagik. Agak-agak kenapa eh?

Hah! Sempat daftar 11 jam kredit je untuk sem depan. Rasa nak menangis pun ada. Control macho punya pasal, buat cool je lah. Memang la sikit untuk sem ni, goyang kaki lah aku. Tapi sem depan? Bungkus le jawabnyee.

No comments:

Post a Comment