Sep 21, 2011

Irama dan lagu


Hari tu naik kereta 'kotak' Hazrul. Bukan nak kutuk kereta dia, tapi dia sendiri yang cakap tu kereta kotak walaupun kereta tu diberi nama Myvi. Dia kata lagi, kereta tu biasanya nyonya yang pakai disebabkan warnanya. Kesian kereta bini dia kena kutuk. 

Ok sambung. Lepas dah lama sangat Hazrul memandu sampai aku pun sempat terlelap, dia pun bosan. Dah sampai bosan tahap naga aku rasa. Tiba-tiba dia buka tingkap kereta dan *skreeetttt* kereta terbabas akibat secara tiba-tiba dia melompat keluar melalui tingkap seperti ninja nin-nin-nin-nin-Nintama Rantaro. Ok tipu je. Lepas beliau membuka tingkap kereta, secara spontannya tangan kirinya menukar siaran radio.

Bzzzzkrrrbzzzzerrghhblerghhh. Tu bunyi radio takde siaran. Tiba-tiba jarinya yang menekan punat di radio itu terhenti lalu beliau meninggikan volume pada tahap nak-kasi-orang-luar-kereta pun dengar.

5 minit yang pertama, aku layan. 10 minit, aku rasa pening-pening. Lepas tu loya. Tapi aku buat dono lagi. Dah sampai destinasi yang dituju, kepala aku pening tahap kronik.

Disebabkan lagu tamil, migrain kepala aku satu hari tu.

No comments:

Post a Comment