Dec 13, 2019

Kehidupan Rider

Tak sabar nak tunggu motor aku keluar dari bengkel. Masuk bengkel sebab enjin tumpas dek kerana seal oil pump bocor. So, enjin masuk air. so, kena full overhaul. Cumanya, aku kena racun pakai blok R3.

Ada bagusnya lah masuk blok R3 ni. HP lagi tinggi, so nak long distance tu enjin tak stress sangat. Yang paling penting, aku mungkin tak perlu nak upgrade motor lepas ni. 40 hp dah sangat cukup kot untuk noobie macam aku ni. hehu

Helmet fullface aku sekarang macam dah tak sedap pakai. Kalau ride lama confirm pening kepala sebab getah helmet tu grip bahagian dahi aku. So aku pun riki-riki helmet nak beli. Helmet Lazer Rafale SR (fullface) dengan Lazer Tango SR (open face) memang jahat.

Baju hujan yang aku beli masa mula-mula dapat kerja macam dah di hujung hayat. Zip kocek tepi pun dah reput. Kalau hujan lebat baju dengan seluar confirm basah.

Fork depan motor mungkin kena service beberapa bulan lagi. Alang-alang mungkin aku tukar USD fork R25 V2 punya.

Btw, aku rindu nak rambut panjang, nak ada janggut. Tapi apakan daya, kerja makan gaji, kenalah ikut peraturan. 

kbai!

No comments:

Post a Comment