Nov 18, 2012

due date

Tiba-tiba aku jadi kelam kabut. Itu tak kena. Ini tak kena. Due date assignment tinggal lagi 10 minit, tapi ahli group aku yang lain kerja masing-masing tak siap lagi. Ke hulu ke hilir ke hulu ke hilir, kadang-kadang sesat pergi muara. Aku berlari ke Joe, belum siap lagi. Berlari pulak ke Sia, belum siap jugak. Lompat kijang ke Mirol, tak siap jugak. Aku dah gelabah. Aku terus berlari ke hulu ke hilir. Dah macam orang hilang anak. Sampai berpeluh-peluh aku berlari. Dah penat, jantung berdegup semakin kencang. Aku semakin risau. Kerisauan aku yang tahap garuda itu menyebabkan kadang-kadang aku terlupa di mana aku berada. Akhirnya due date dah tiba, tapi kerja tak siap-siap jugak. Aku terus berlari sambil melintasi 3 orang pelajar sambil berkata, "Tumpang lalu kak." Belum sempat aku menoleh, tiba-tiba mata aku terbuka. "Fuhh, nasib baik mimpi." Aku bangun, cuci muka, kemudian dengan tangkas installasi FIFA 13 ke dalam komputer dilakukan.

No comments:

Post a Comment