Dec 8, 2010

Al kisah...tersebutlah kisah Sang Kancil...bukan Kancil lah.

Gajah sebenarnya. Bukan kancil. Haiwan yang dikatakan comel oleh Fatihah atau lebih dekenali dengan Mek.


Tahukah anda bahawa pada zaman dahulu kala, gajah mempunyai kebolehan untuk terbang seperti burung? Ini kerana telinga gajah yang besar dan hampir menyerupai sayap burung menyebabkan gajah boleh mengapungkan dirinya dan terbang di udara. 


Tetapi, terdapat suatu kisah yang tidak pasti kesahihannya menyebabkan gajah tidak ingin lagi terbang. Disebabkan gajah yang boleh terbang itu tidak lagi mahu terbang, kelebihan tersebut tidak lagi diwarisi oleh gajah-gajah millenium yakni pada zaman sekarang. 


Salah satu punca gajah tidak mahu terbang adalah disebabkan malu. Badan beliau terlalu besar, lebih besar daripada seekor kucing dan semut. Sebab tu je gajah taknak lagi terbang. Perasaan malu. Korang yang pakai buka sana buka sini tu tak tahu malu ke? Gajah pun tau malu.


Ikan pari juga boleh terbang sebenarnya. Tetapi bukan di udara.


Penemuan gajah yang boleh terbang masih tidak ditemui oleh pakar-pakar yang mengkaji haiwan-haiwan yang hidup pada zaman dahulu.


Dan, pada bulan 6 tahun 2011, sesuatu yang buruk akan berlaku. Mungkin akan berlaku. Aku maksudkan negara Malaysia. Berhati-hatilah rakan-rakan. Bersiap sedialah anda. Perbanyakkan amal ibadah. Buah cempedak di luar pagar, harapkan pagar, pagar makan padi. Nasib baik tak makan cempedak.

2 comments: