Apr 19, 2020

Circuit Breaker

Dah dekat sebulan juga aku rasa dapat duduk hotel kat sg ni. Semuanya gara-gara #COVID-19. Malaysia lockdown, lepastu Singapore pun lockdown. Tapi Singapore ni dia panggil "circuit breaker" instead of lockdown. 

Tak sure la berapa lama lagi lockdown di Singapore dan Malaysia akan berlanjutan. Ada kemungkinan 1 Syawal pun aku masih stuck kat sini lagi.

Oh, currently aku stay di Grand Copthorne Waterfront Hotel. Hotel 5 bintang beb. Bilik besar, 2 orang satu bilik. Cumanya housekeeper hotel ni datang hanya seminggu sekali untuk kami pekerja yang stay kat hotel ni. 

Sebelum ni kami stay di Robertson Quay Hotel. Yang bestnya hotel tu kan, hari-hari housekeeper datang bersihkan bilik dan tukar tuala mandi. Memang mantop.

Since aku dah lama tak update, aku mengarang panjang sikit la ye.

Kerja kat sini makin penat. Aku pakai kasut yang super selesa pun kaki masih sakit disebabkan banyak sangat berjalan. Tangan pun selalu kebas-kebas. Kulit jari dah kasar gila dan menggelupas sebab guna chemical Regain untuk mengelap sana sini.

Ingat nak cerita banyak lagi, tiba-tiba idea hilang. Mungkin disebabkan perut yang tiba-tiba lapar.

Okay guys, stay at home, stay safe!

No comments:

Post a Comment