Nov 20, 2017

Ultra Instinct is so ultra cool!

Hi

Bulan 11 dah kan? Pertengahan bulan 11. Time flies so fast, so fast that even Son Goku's awan terbang can't keep up. Ridiculously fast. Eh, Son Goku's Ultra Instinct sangatlah cool; even Beerus-sama looks scared with Goku's development.

Well well, kerja sangatlah memenatkan otak sejak-sejak ini. Banyak project nak kena handover. Dapat pula project manager yang...blrghhhh. Sakit otak memikirkannya. 

Andd, wearing safety boots all day at project sites really takes a toll on my body. I mean, now, tapak kaki aku sakit semasa berjalan. I don't even know if it worth it to work here - sakit kaki; which is really not good for my body obviously and current project don't have proper project manager; menjadikan kerja banyak (banyak ke?) dan otak serabut. Dan aku bosan dengan kerja sekarang. Maybe aku kena apply bahagian service pula lepas ni. 

Ke aku yang cerewet? Kan?

Tiba-tiba aku click play all pada folder Welcome to the Black Parade, album 2016 My Chemical Romance.

To be honest, aku risau. Risau dengan masa hadapan. Kalau sebelum ni aku selalu fikir, "ikut je la flow," dan aku tak risau dengan apa yang akan berlaku. Tetapi, semakin aku dewasa, semakin aku risau. And yeah, memang aku patut risau.

Manusia menjual agama kerana dunia, fitnah berleluasa, riba yang aku rasa hampir mustahil untuk dielakkan, zina menjadi perkara biasa. Dan antara yang aku rasa tiap hari ialah waktu. Masa singkat betul. Kejap je berlalu, borak-borak buat kerja sikit dah 6 petang. Peh menakutkan. Dan aku, aku makin sibuk mengejar kesenangan dunia, asyik risau dengan rezeki. *not sure if I should smack my head or facepalm.

Since birthday aku bulan depan, aku dah buat keputusan - 23rd of December is gonna be a new chapitre untuk diri aku. And it's going to be a great journey. Ameen.


No comments:

Post a Comment