May 5, 2017

Shiranui May

Hi guys!

Dah May kan? Puasa pun tak lama dah, hujung bulan ni kan? Agak banyak juga benda yang berlaku baru-baru ni.

1. Pindah rumah
Yup, kami sekeluarga dah tak duduk Beserah. Rumah tersebut telah dijual. And sementara tunggu rumah di Kota Tinggi siap, kami menyewa di Sg. Soi. Macam kekok juga duduk kawasan taman. Nak parking pun tak boleh sesuka hati, nak buka speaker kuat-kuat pun macam berfikir 2 3 kali. hahahaha

So, bila pindah rumah ni kan, bila dah packing barang elok-elok, ada barang tak jumpa pulak time nak cari balik. Aku sampai sekarang tertanya-tanya mana aku letak cable panjang untuk headphone aku.

2. Job baru
And yeah, aku dah dapat job lain. Bidang pun lain. So sekarang aku macam fresh lagi la; takde pengalaman. April 28th tarikh aku berhenti. Start tempat baru pula 2nd of May.

Buat sementara aku menumpang rumah Adib. Harap-harap esok dah boleh dapat la bilik kosong.

3. Kenderaan baru
Since aku dapat kerja baru, aku cari la kenderaan 2 tayar baru yang laju sikit untuk bergerak atas highway. Tak menyesal aku beli motor ni, seronok bawa walaupun dalam jam macam susah sikit nak mencilok.

***
And the list goes on. Agak lama juga aku buat keputusan tukar kerja ni. Ye lah, kerja sebelum ni macam senang, stress pun benda kecil-kecil je.

Sooo yea. Hati-hati memandu semua. And selamat ber-May guys. Kalau belum ganti puasa tu, jangan la lupa pula ye.


No comments:

Post a Comment