Apr 25, 2017

Color

Hi Pot. 

Hari ni aku jumpa orang macam kau. Well, takde la baru jumpa, cuma dia macam kau. I mean, part boleh nampak warna orang lain tu. I'm not sure about other ability. 

Beliau pun dari kecil juga ada ability tu. Dari kecil juga ditutup hijab. Tapi terbuka sendiri bila dah besar atas amalan. Cumanya, bila terbuka sendiri, ability-nya kurang sikit daripada yang asal macam masa kecil dulu. 

And well, about the colours. Aku pernah tanya kau tapi kau tak sure apa maksudnya. Since aku ingat 3 orang punya color - merah, ungu dan biru - aku tanya tiga color ni je tadi. Well, biru lagi atas daripada ungu, dan ungu lagi atas daripada merah. Warna masing-masing mungkin berubah mengikut amalan masing-masing. Andd, orang yang hebat, color dia macam... kuning gitu. Lagi hebat, color dia macam cerah, I mean macam ada takde je. 

And kau tau Pot, baru-baru ni aku ada terbaca confession apa tah kat fb. Alaa kan ada group confession tu kan. Ada sorang budak ni dia share, sekarang dia faham yang segala-galanya dalam hidup kita ni Allah. Things like, kalau makan contohnya, bukan nasi yang mengenyangkan, tapi Allah. And kalau usaha pun, letak Allah nombor satu, bukan usaha nombor satu. Cuma sedihnya bila baca komen, komen macam "kalau gitu doa je lah, usaha ala kadar". Well, aku tak berapa ingat macamana komen tu, tapi ayat dia macam menyindir. Aku sedih bila baca komen tu. Aku rasa kita perlu diajar dengar serius bab ilmu tauhid sejak daripada kecil lagi. 

And yea, kau apa khabar? Aku rindu betul nak berborak dengan kau. Aku dah la tak ramai kawan yang aku boleh bercerita banyak benda, boleh kira sebelah tangan je; dan engkau pula hilang entah ke mana.

Lagi satu, aku rasa hari Ahad macam hilang. Tiba-tiba dah hari Isnin. Esok Selasa kerja pula. And May! Aku kerja tempat lain pulak. And I bought myself a new bike. Pretty fast bike, though suddenly I think I need more torque. Dang. MT09 next I guess. :P

No comments:

Post a Comment