Jul 22, 2015

Mimpi di bulan Ramadhan

Aku diculik. Sebenarnya bukan aku, tapi kami. Hampir 20 orang kesemuanya. Dalam banyak-banyak tu, hanya sorang je aku kenal.

Tak lama kemudian, kami diarahkan duduk di atas kerusi mengikut tempat yang disediakan.

Lepas tu, mereka memberitahu kami, "kamu semua akan diberi makan sesuatu untuk menguji kesetiaan. Kemudian, kita jatuhkan kerajaan!"

Aku terpinga-pinga. 

Setelah ketua mereka memberikan ucapan, kami dilepaskan begitu sahaja. Kami menaiki kenderaan masing-masing. 4 atau 5 buah kesemuanya. 

Setelah hampir 8 hingga 10 minit, masing-masing tidak bergerak, seolah-olah menunggu seseorang. Aku keluar dari kereta, bertanya kepada mereka, "kawan korang tak cukup sorang kan?" Aku bertanya soalan yang sama kepada setiap pemandu. Dan jawapan yang aku dapat adalah sama; masing-masing kehilangan seorang rakan. Aku mengambil keputusan untuk masuk kembali ke bangunan tersebut, tempat kami diculik tadi. Tapi dihalang oleh majoriti 20 orang itu.

Tiba-tiba, pagar utama hendak ditutup. Lalu, kami bergegas drive, keluar dari situ.

Aku tidak berpuas hati, mengambil keputusan untuk berpatah kembali. Setelah sampai di lokasi, aku melihat beberapa buah kereta di situ. Rupa-rupanya, mereka juga merupakan mangsa yang telah diculik daripada batch lain, juga kehilangan seorang rakan. 

Aku mengetuai misi untuk pecah masuk bangunan tersebut. 

Sebelum aku masuk bangunan tersebut, aku terbayang akan melihat pocong di hujung koridor bangunan itu.

Anddd, aku terjaga dari tidur. Natang sungguh mimpi kena culik.

No comments:

Post a Comment