Jun 19, 2015

2nd Ramadhan

Tiba-tiba, ada banyak kupang atau kerang datang dari belakang. Aku tak tau fenomena apa itu. Siap dengan ombak bagai, menerpa dari belakang. Tapi tak pula basah. Aku macam kagum kejap. Lepas tu, aku pandang belakang, bertambah-tambah kekaguman aku. Aku nampak bidadari dari syurga seseorang yang sangat cantik, sedang gembira menikmati fenomena unknown tersebut. Aku pandang dia. Sangat cantik.

Lalu aku berkata, "You look so beautiful." 

"Thank you!" dia membalas dengan bersungguh dan riak wajah yang gembira.

Tiba-tiba aku teringat Harry Potter. Lalu aku berkata, "What if there are two of your best friends fall in love with you?"

Dia tersenyum sambil membalas, "You can if you want."

Macam tu la seingat aku dia jawab. You can apa pun aku tak berapa ingat. 

Jantung aku berdegup dengan laju, tetapi untuk sementara. Aku lihat jam di telefon bimbit lebih kurang 10.++ pagi. Tiba-tiba aku pelik, bila masa aku tidur?

"Allahuu, cantiknya. Emma Watson kalau depan-depan memang cantik macam ni ke?" aku bermonolog.

Tapi apasal aku teringat Harry Potter?


No comments:

Post a Comment