Feb 28, 2014

Jacob

Here, I'm talking about Jacob Barnett. 
Have you guys seen his video? Jacob Barnett, the Math and Science Prodigy.

Seriusly, masa aku tengok video tu - masa dia present at TEDxTeen - aku teringat pasal Mat Jenin. Ini just apa yang bermain dalam minda aku. Mungkin, dia fikir pasal 'something', dan dia terus berfikir pasal sesuatu yang orang lain tak fikir. It's like, dia nak solve something, but he can't probably due to limitation of technology, or tekanan orang sekeliling yang tak habis-habis memerli dia. idk. 

Mungkin ni selalu berlaku pada semua orang, cuma kita tak perasan. Aku, otak aku selalu melayang, go the 'another dimension' and think something. Andd it's look like aku sedang mengelamun. The problem is, aku tak reti nak convert semua benda tu, dalam bentuk ayat atau tulis dalam kertas, or probably aku just malas.

So, kenapa malas kalau aku minat? Mungkin, aku fikir ia tak ke mana. No one cares. It's like, a waste of time doing something I like. Mungkin, ini bukan masanya. gahh seriously, kadang-kadang aku pun tak faham apa aku fikir.

Selamat ber-Mac guys. Have a nice month!

No comments:

Post a Comment