Jan 25, 2014

Re-wiring car audio system:

Done. Check.

Owner asal bubuh Audio Power Amplifier (power amp) dalam kereta. Biasa orang letak ni dalam kereta sebab nak improve sound system kereta. Tapi, baruu hari first beli kereta hari tu bateri dah kong. Aku cabut positive terminal power amp hari tu terus okay. Tapi radio tak boleh pakai la. Ingat nak hantar kedai dah hari tu. Fikir-fikir balik macam banyak jugak modal. haha

Then tadi, aku rewiring semula semuanya audio system - cabut power amp - dengan wire gila serabut aku dah kemaskan. Grounding untuk radio pun dah pasang lebih satu pergi ke skru bawah seat pemandu; aku tambah grounding sebab tadi bateri kong lagi, aku syak grounding asal untuk audio system ni memang mengarut. Anddd finallyy, kereta aku dah ada radio semula. haha

Setakat ni alhamdulillah ok je. Tengoklah kalau esok kereta tak boleh start kereta, memang kena cek balik grounding dia tu.

tak habis-habis pasal kereta kbai

eh jap.


tadaaaa! Lukisan lama. Rindu pulak nak menyeketch.

No comments:

Post a Comment