Mar 23, 2012

Parman

Ini Man. Boleh panggil dia Parman, Azman, Lukemey ataupun Lokman.


Parman
Semalam sebelum jam 12 tengah malam (22 Mac), Aok datang membawa kek sedap untuk Parman. Dia datang dengan ikhlas tetapi hatinya cukup hitam dan gelap dengan niat yang keji.


Aok


...datang membawa...
Kek sedap
Sementara Parman bermain Kingdoms of Amalur, Aok mencampurkan air yang Parman bungkus-tapi-tak-habis yang disangkut di tepi mejanya. Aok juga mengeluarkan telur, tepung dan air-apa-aku-pun-tak-tahu yang berwana hitam dari beg doraemon-nya itu. Sementara itu, aku memberi nasihat kepada Parman supaya berhati-hati, redha serta tawakal akan apa yang bakal berlaku sambil melahap kek dengan penuh nikmat.


Parman (kiri) dan Aok (kanan)
Bahan-bahan yang digunakan.


Aok memulakan langkah dengan memasukkan telur ke dalam baju Parman dannn *keceper* (bunyi telur pecah). Aku hanya mampu gelak dan melihat. Keadaan semakin teruk apabila Parman melangkah keluar dari bilik. Bahan-bahan yang aku sebutkan kat atas tadi habis semua ada kat Parman. Wan dan Adib turut sama membantu menjalankan sambutan hari jadi Parman. Sumpah busuk. Air apa aku pun tak tahu. Campur pulak dengan tepung dengan telur. Nasib baik bukan telur tembelang. Kesian kot dekat Man. Hahaha.

SELAMAT HARI LAHIR LUKEMEY!

Sabar je lah Man, Selasa minggu depan Birthday Wan pulakk. kehkehkeh.




2 sidekicks yang turut membantu; Wan dan Adib.

No comments:

Post a Comment