Sep 1, 2010

E=mc^2

Assalamualaikum. Ni hao. 

Esok ada test. Aku tak baca lagi. Dari tadi, "Kejap lagi lah" dan "Nantilah kejap lagi." Er, sama je kot.
Katil aku (double decker) dan aku belah atas aku buat macam aku ber-katil tingkat bawah. Laptop buku semua angkut bawa naik atas. Takde dah guna tangga. Main lompat je. Boleh jadi stuntman dah. Gaji pun mahal. 

Jadi aku nak membebel. Erk...


Tahukah anda bahawa matahari mengelilingi bumi? Begitu juga bulan. Errr *tibatiba*
Firman Allah, "Dan matahari berjalan ditempat peredarannya. Demikianlah ketetapan yang Maha Perkasa lagi Maha mengetahui. dan telah Kami tetapkan bagi bulan manzilah-manzilah, sehingga (setelah Dia sampai ke manzilah yang terakhir) Kembalilah Dia sebagai bentuk tandan yang tua.Tidaklah mungkin bagi matahari mendapatkan bulan dan malampun tidak dapat mendahului siang. dan masing-masing beredar pada garis edarnya." (Yasiin: 38-40)

Allah Subhanahu wa Ta'ala  berfirman, "Dan Dialah yang telah menciptakan malam dan siang, matahari dan bulan. masing-masing dari keduanya itu beredar di dalam garis edarnya." (Al-Anbiya: 33) 
"Eh, aku belajar matahari duduk kat tengahtengah tak bergerak." Haaa tu yang kau belajar! Er, aku pun belajar macam tu juga. Heee...
Dalam subjek-subjek yang kita belajar, ada sebut pasal Allah? Dalam Pendidikan Islam je kot. 
Jadi, tidak mustahil sains yang kita belajar tu banyak teori yang mengarut dan tak betul. Sejarah yang kita belajar pasal paleolitik neolitik semua tu pun tak betul. Haaaa...sejarah pun dah tak betul kita belajar!
(Nak tau lebih lanjut? Sila dail Cik Google) *kenapa mesti google? -___________-"

Kembali kepada tajuk. 'E' sama dengan 'm' darab 'c' kuasa dua. Formula Einstein kan? Dia cakap bumi mengelilingi matahari, lalu beliau mencipta formula tersebut. 
Tibatiba (bukan tibatiba tapi memang dah lama sebenarnya) matahari pula mengelilingi bumi. Secara automatik pantas dan muktamad formula tersebut terbatal dan tidak boleh digunakan lagi. Tapi, dah tau takboleh guna lagi pun still belajar kan? Masalah betul dunia sekarang ni.

Ok cukup membebel. Aku bercakap berdasarkan pembacaan yang berdasarkan banyak bukti. Nak terima atau tidak terpulanglah. Bak kata orangorang dulu, "Better late than never." *tibatiba*

4 comments:

  1. kalo ko sudi...bleh x kongsi dengan aku sumber pembacaan ko tu??hehe

    ReplyDelete
  2. e=mc2.wahhh mcm penah aku lihat je formula ni dulu.haha rindu2. hurm mmg btol2 byk gak yg kite blaja slame ni salahh.adeh adeh dunia

    ReplyDelete